Pomysły na szybkie, proste, tanie fit śniadania !





Śniadanie jest dla mnie najważniejszym posiłkiem. Bez niego nie ruszam się z domu i nie jestem w stanie rano funkcjonować. Jest to pierwsza rzecz, którą robię po przebudzeniu. W związku z tym, że nie mam za dużo czasu na spędzenia w kuchni kilku godzin i przyrządzaniu nie wiadomo jakich rarytasów wszystkie przepisy są szybkie, proste, a co najważniejsze bazują na tych samych prostych składnikach, przez co kupując kilka rzeczy jestem w stanie wykombinować śniadania na cały tydzień. Można ja też komponować z różnymi dodatkami, przez co na pewno się nie znudzą. Kolejną rzeczą jest to, że zawsze rano chce mi się czegoś słodkiego (nie mam pojęcia skąd mi się to wzięło), więc aby nie zaczynać dnia od batona czy czekolady musiałam znaleźć jakąś alternatywę. Oto ona: 

    1. Tradycyjna owsianka.

owsianka

Wszystko robię "na oko", więc ciężko mi podać proporcje.
Skład:
  • Płatki owsiane mniej więcej 1 szklanka
  • Mleko (bądź woda, wtedy jest mniej kaloryczna- ja osobiście nie lubię owsianki na wodzie)
  • Miód
  • nasiona chia
  • Owoce
  • Odżywka białkowa (opcjonalnie)
Przygotowanie:
Płatki owsiane wsypujemy do garnka i zalewamy tak, aby delikatnie były przykryte mlekiem. Wtedy jest gęsta, jeżeli wolimy rzadszą to adekwatnie dodajemy więcej mleka. Następnie wstawimy na gaz, dodajemy miarkę odżywki białkowej (czasem dodaje łyżeczkę miodu)  i czekamy często mieszkając aż płatki owsiane napęcznieją i będą miękkie. Podajemy z nasionami chia, i świeżymi owocami. Pyszne, zdrowe i sycące.

   2. Placuszki bananowe.


placuszki bananowe



Skład:

  • 2 banany
  • 2 jajka
  • Proszek do pieczenia (opcjonalnie)
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • Olej kokosowy do smażenia
  • Mrożone owoce
  • Mleko
Przygotowanie:
Wszystkie składniki blendujemy na gładką masę a następnie na oleju kokosowym smażymy małe placuszki na małym ogniu (banany się szybko palą! ). Jak pojawią się bąbelki to przewracamy na drugą stronę. Ja podaję z sosem z owoców leśnych. Mrożone owoce blendujemy z mlekiem. Wychodzą lekkie, delikatne i puszyste pancakes.

3. Jogurt grecki z musli i masłem orzechowym.

jogurt naturalny z musli

Skład:
  • Jogurt grecki/ jogurt naturalny
  • Musli
  • Łyżeczka miodu
  • 2 łyżeczki masła orzechowego
  • Nasiona chia
  • Świeży owoc 
  • Odżywka białkowa (opcjonalnie)
Przygotowanie:
Jogurt grecki mieszam z odżywką białkową, musli, nasionami chia, 2 łyżkami masła orzechowego i łyżką miodu. Do tego dodaję banana, gruszkę, kiwi, truskawki- w zależności jakie owoce mam. Pasują wszystkie. Bardzo szybkie, zdrowe i pyszne.

4. Omlet.

omlet

Jest to zdecydowanie mój faworyt śniadaniowy.
Skład:
  • Płatki owsiane ok. pół szklanki
  • 1 banan
  • 2 jajka
  • Odżywka białkowa (opcjonalnie)
  • Odrobina mleka
  • Suszona Żurawiana
  • Orzechy włoskie 
  • "coś na wierzch" według uznania: jogurt naturalny, masło orzechowe, owoce.
Przygotowanie:
Wszystkie składniki (oprócz żurawiny) blenduje na gładką masę, nie może wyjść ani za rzadka, ani za gęsta, dlatego ewentualnie dorzucamy płatków owsianych lub mleka. Po uzyskaniu jednolitej masy dodajmy żurawinę i smażymy na ROZGRZANEJ patelni na najwyższej temperaturze przez ok. 2 minuty, później zmniejszamy palnik na 3 i smażymy do czasu, aż nie zacznie się z wierzchu ścinać, następnie przerzucamy na drugą stronę. Jeżeli nie chce się ściąć, przykryj patelnię pokrywką inaczej podczas przekładania cały się rozwali. Mój ulubiony jest z masłem orzechowym i bananem.


5.Budyń chia.

budyń chia

Skład:
  • Szklanka mleka
  • 3 łyżki nasion chia
  • 1 łyżeczka miodu
  • mrożone owoce leśne 
Przygotowanie:
Ja zawsze przygotowuję wieczorem, aby nasiona napęczniały. Nasiona dodajemy do mleka i mieszamy z miodem. Następnie wstawiamy do lodówki jeszcze 2-3 razy mieszkając w między czasie. Mrożone owoce wsypuję do miski, aby przez noc się rozmroziły. Rano je blenduję i polewam na powstały budyń. Jest to też dobra, zdrowa alternatywa deseru.


A jakie są Wasze ulubione słodkie śniadania? Chętnie się zainspiruję!

K.

Komentarze